Wii-View

Jouw Nederlandse rescource voor Wii-homebrew!

BannerBomb maakt Homebrew Channel Mogelijk op systeem menu 4.0!

Posted by ghoul56 op mei 11, 2009

T’is eindelijk zo ver, HBC kan worden geïnstalleerd met een nieuwe hack!
Ik heb het op de volgende methode getest op een PAL Wii.

PROBEER DIT NIET ALS HET SERIAL NUMBER (onderaan je wii systeem) BEGINT MET LU64!!! HET ZAL JE WII ZEKER BRICKEN!

Je hebt dit nodig:
Ons installatiepakket

Gids tot installatie (door Ghoul 56):

1. Download het pakket en pak het uit in een lege map (je hebt WinRAR nodig omhet uit te pakken)
2. Kopieer de volledige inhoud naar de root ( het begin) van je SD kaart (de SD kaart moet voor de rest volledig leeg zijn)
3. BELANGRIJKE STAP! Hiermee open je de BannerBomb, die zal je nog veel nodig hebben tijdens de gids.
Steek de SD kaart vooraan in de wii en open het wii-menu, ga naar de bol met “Wii” links onderaan. Ga nu naar “Geheugenbeheer” en kies voor “Kanalen”. Ga naar “SD-kaart”. Er zal gevraagd worden of je boot.dol wil openen. klik “Ja”. De BannerBomb is geactiveerd, doe NIETS tijdens het proces!
4. Er opent nu een installer die enkele bestanden download en istalleert. Bij PAL-wii’s durft deze procedure al eens vastlopen op het eind. Druk dan lang op de Power-knop op het Wii-systeem.
5. Stop de SD-kaart opnieuw in je pc, verander boot.dol van naam naar booot.dol en wiiview.dol naar boot.dol
6. Start de BannerBomb, installeer één voor één de 3 bestanden in het zwarte menu. Er zullen heel wat errors zijn, kijk erdoor :).
7. Stop de SD-kaart terug in de PC en verander de naam van boot.dol naar lala.dol en de naam van ghoul.dol naar boot.dol
8.Open nu nog 1x de BannerBomb.
9. Druk eerst op A, selecteer de HBC.wad en druk op +
10. Na enkele seconden is het voltooid, druk je op Home en hbc zal geïnstalleerd zijn! :p
11. Plaats de apps die je wil gebruiken in hbc in een mapje “apps” op de SD-Kaart.

Gids Door Ghoul 56 van Wii-view

3 Reacties to “BannerBomb maakt Homebrew Channel Mogelijk op systeem menu 4.0!”

  1. marco said

    Ik heb je programma’s gebruikt, maar hoe kun je nu gekopieerde spellen spelen??

    • ghoul56 said

      Leuk dat je die vraag steld marco, we waren de usb loader thread namelijk uit het oog verloren.
      Als je wil kan ik je toevoegen op msn zodat ik het daar grondig kan uitleggen 🙂
      Als je dat niet wil moet je gewoon iets laten weten als een reactie en dan leg ik het hier even uit.

      • marco said

        ik wil je best wel even toevoegen op msn hoor
        wii 3.4 die back up loader je heb daar ook softwar van 4,0 ik heb bijna alles allen WAD Manager v1.4 geef die steets error aan ik moet nog iets tussen hebben als die WAD Manager v1.4 wel doet daar staan dan ook backup loader in als je mij daar bij graag wilt helpen zal fijn wezen en WAD Manager v1.3 staat er al er op ik wacht wel op u mail te af dit is me msn mix149@hotmail.com

Geef een reactie

 
